RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W GRUPIE "SŁONECZKA" I "KRASNALE"
6.30-8.15
Schodzenie się dzieci. Indywidualne zabawy służące realizacji pomysłów dzieci.
Wspólne zabawy z udziałem nauczyciela integrujące grupę.
8.15-8.20
Ćwiczenia poranne.
8.20-8.30
Przygotowanie do śniadania - wyrabianie nawyków higienicznych.
8.30-9.00
Śniadanie - usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków.
9.00-9.40
Realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka dostosowanych do jego możliwości.
Zabawa ruchowa.
9.40-11.30
Spacery, zabawy, gry i zajęcia ruchowe na powietrzu.
11.30-11.45
Przygotowanie do obiadu - wyrabianie nawyków higienicznych.
11.45-12.15
Obiad - usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwania się sztućcami, zachęcanie do zdrowego odżywiania się.
12.15-14.15
Leżakowanie - wyciszanie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych.
14.15-14.20
Przygotowanie do podwieczorku - wyrabianie nawyków higienicznych.
14.20-14.40
Podwieczorek - usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków.
14.40-16.30
Czytanie bajek i opowiadań z literatury dziecięcej.
Aktywność własna dzieci, zabawy ruchowe w sali i na powietrzu.
Rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE "WIEWIÓRKI" I "MISIE" 
6.30-8.15
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa.
8.15 – 8.20
Ćwiczenia poranne
8.20 – 8.30
Przygotowanie śniadania – wyrabianie nawyków higienicznych.
8.30 – 9.00
Śniadanie – usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków.
9.00 – 10.30
Realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka dostosowanych do możliwości dziecka (działania zespołowe, z całą grupą, praca indywidualna).
10.30 – 11.30
Zabawy, gry sportowe, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki.
11.30 – 11.45
Przygotowanie do obiadu- wyrabianie nawyków higienicznych.
11.45 – 12.15
Obiad – usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami, zachęcanie do zdrowego odżywiania się.
12.15 – 12.30
Wyciszanie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych.
12.30 – 14.15
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalenie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym.
14.15 – 14.20
Przygotowanie do podwieczorku – wyrabianie nawyków higienicznych.
14.20 – 14.40
Podwieczorek – usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków.
14.40 – 16.30
Aktywność własna dzieci, zabawy ruchowe w sali i na powietrzu. Praca wyrównawcza, indywidualna, pogłębianie zdobytych wiadomości i umiejętności, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.